Lediga tjänster

 

Vill du bli vår nya Servicetekniker?

Tidsam växer och vi söker en Servicetekniker till vår distribunal i Värnamo. Här arbetar idag ca 115 medarbetare och vår huvudsakliga arbetsuppgift är att packa och distribuera tidningar till butiker runt om i hela Sverige samt ta emot returer som ska gå till återvinning. Du kommer att ingå i ett team med tre servicetekniker och en servicechef.

Som servicetekniker ser du till att vår produktionsutrustning underhålls för att minimera driftstörningar och avhjälper fel när de ändå uppstår. Dina arbetsuppgifter skulle till exempel vara:

  • Förebyggande underhåll och tillståndskontroller
  • Felsökning och avhjälpande service
  • Problemlösning, förbättringsarbete och ombyggnationer


Din kompetens
Vi letar efter dig som har ett brinnande intresse och gedigna tekniska kunskaper inom el och mekanik i industriella tillämningar. Du har troligen arbetat i några år med liknande arbetsuppgifter och har en El-utbildning med inriktning automation/industriel på gymnasienivå eller motsvarande i grunden. Meriterande om du har vidareutbildning inom el och automation.
Din kompetens ska innefatta:

  • Felsökning av styrsystem
  • Grundläggande PLC-kunskap
  • Schemaläsning för pneumatik, hydraulik och el
  • Eftarenhet av maskinreparation inom mekanik, pneumatik, hydraulik och el.
  • Goda kunskaper i både Svenska och Engelska i tal och skrift.
  • B-körkort

Vi ser att du är en person med stark känsla för service. Du kan samarbeta och har lätt för att kommunicera med andra, du är inte rädd för att ta i där det behövs. Då vår verksamhet ständigt utvecklas har du som person ett flexibelt tankesätt och en grundinställning i att alltid vilja göra ett gott arbete. Du skall ha ett intresse för att bidra till verksamheten genom en positiv attityd, strutkuterat arbetssätt och problemlösande förmåga. 

Omfattningen på tjänsten är heltid och arbetstiden är mellan 7-16.15. Arbetet i vår distribunal pågår dock mellan kl. 07 till kl. 23 vilket innebär att våra servicetekniker har beredskap enligt ett rullande schema.

Du är varmt välkommen med din ansökan till alexandra.noren@tidsam.se. Märk din ansökan med: Servicetekniker. Då vi arbetar löpande med rekryteringen är det bra om du skickar in din ansökan så snart som möjligt dock vill vi ha den senast den 24 september.

Har du frågor rörande tjänsterna kan du kontakta Marcus Melin, Servicechef, tfn 0370-424 28 marcus.melin@tidsam.se eller Alexandra Norén HR-chef, alexandra.noren@tidsam.se.

________________________________________________________________________________________________________

Vi söker löne- och ekonomiassistent till Tidsam huvudkontor Stockholm

Tidsam är Sveriges största tidskriftsleverantör som tillhandahåller konsumenter såväl svenska som internationella tidskrifter i butik med ett sortiment som har en bredd, är aktuellt och attraktivt.  Omsättningen i konsumentledet är ca 1,5 miljarder kronor och vi distribuerar 2 400 titlar som säljs via ca 7 000 återförsäljare runt om i landet.

Är du ute efter nya utmaningar och vill ha en varierad och utvecklande roll hos Sveriges ledande tidsskriftsleverantör? Vi söker omgående en driven och motiverad Löne- och ekonomiassistent med några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du erbjuds en trivsam arbetsmiljö, trevliga kollegor och goda utvecklingsmöjligheter. Placeringen är på vårt kontor i Stockholm.

Dina främsta ansvarsområden
I rollen som Löne- och ekonomiassistent arbetar du brett och varierat med ekonomirelaterade och administrativa frågor. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår: 

  • Löneadministration
  • Reseräkningar, tidrapporter
  • Systemansvarig för AgdaPS
  • Avstämning av lönerelaterade konton i redovisningen
  • Rapportering till olika myndigheter som t ex: Skatteverket, Alecta, Fora, Collectum, Försäkringskassan
  • Tjänstebilsadministration
  • Inläsning av leverantörsfakturor
  • Registrering av förlagsfakturor
  • Stötta ekonomiavdelningen med övriga arbetsuppgifter

På Tidsam innebär rollen som löne- och ekonomiassistent ett stort ansvar. Du säkerställer löneutbetalningen för företagets anställda samtidigt som att du är ett mycket värdefullt stöd för kollegorna på avdelningen. Ditt ansvar innebär kontakt med företagets alla anställda och även kontakt med förlagen. 

Din profil
För att lyckas i rollen har du gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är en god kommunikatör som lyssnar och skapar förtroende hos både externa och interna parter.

Som person är du nyfiken, självständig och lättlärd samt har ett intresse för ekonomi. Vidare har du även ett utpräglat ordningssinne och gillar struktur.

Ansökan
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag, dock senast den 3 september 2017. I din ansökan ber vi dig inkludera CV och personligt brev. Har du frågor om tjänsten kontaktar du ansvarig rekryterare Linnea Nygård, tel. 0727-32 61 71.

Vi ser fram mot din ansökan!